Узагальнення знань біологія 11 клас


Узагальнення знань з теми: Екологія
Варіант 1
 І рівень - репродуктивно розпізнавальний
Діяльність на розпізнавання правильного змісту речення
1.      Основним об’єктом сучасних екологічних досліджень є екосистеми.
2.      Закон взаємокомпенсації екологічних чинників є прикладом демекологічних законів.
3.      Кліматичні чинники належать до категорії біотичні чинники.
Діяльність на вибір однієї правильної відповіді
4.      Організми, що витримують лише незначні зміни солоності середовища, - це … а) стенофаги; б) стенобати; в) стенотерми; г) стеногали.
5.      Простір, заселений особинами конкретної популяції, - це … а) біотоп; б) біоценоз; в) популяційний ареал; г) агрегація.
6.      Популяція автотрофних організмів, здатних синтезувати органічні речовини з неорганічних – це: а) продуценти; б) консументи; в) редуценти; г) ендеміки.
ІІ рівень – репродуктивно-описовий
Діяльність на доповнення формулювань
7.      Значення чинника, що є найсприятливішими для життєдіяльності організмів і за яких спостерігається ріст й розмноження – це ……
8.      Група особин одного виду на конкретній території, яка утворює самостійну генетичну систему й формує власну екологічну нішу – це ….
9.      Послідовний ряд живих організмів, пов’язаних харчовими зв’язками, який відображає передачу речовини та енергії в екосистемі – це …
Діяльність на наведення прикладів, просте пояснення й опис
10.  Наведіть основні етапи первинної екологічної сукцесії.
11.  Наведіть приклади типів ланцюгів живлення.
Діяльність на розпізнавання й визначення ілюстрацій
12.  Назвіть дві  особливості біогеохімічного циклу Фосфору.
ІІІ рівень – продуктивно-конструктивний
Діяльність на вибір кількох правильних відповідей
13.  Назвіть типи речовин в складі біосфери: а) біогенна; б) гумус; в) органічна;  г) жива; д) косна.
Діяльність на встановлення правильної відповідності
14.  Установіть трофічні рівні (1-4) з прикладами організмів (А-Д)
1.      Продуценти
2.      Консументи І порядку
3.      Консументи ІІ порядку
4.      Редуценти
А. амоніфікуючі бактерії
Б.  шуліка рудий
В. ліщина звичайна
Г.  горіховий довгоносик
Д.  синиця велика
ІV рівень – продуктивно-творчий
Діяльність на отримання творчого продукту (одне завдання на вибір)
15.  Яка роль та значення екології у сучасному світі?
16.  Які особливості структури й функціонування агроекосистем?
17.  Які основні положення вчення про біосферу та ноосферу?

Варіант 2
І рівень - репродуктивно розпізнавальний
Діяльність на розпізнавання правильного змісту речення
1.      Предметом екології є різноманітність зв’язків між біосистемами та середовищем існування.
2.      Правило екологічної піраміди є прикладом екосистемо логічних закономірностей.
3.      Впливи живої природи віднесені до категорії антропічних чинників.
Діяльність на вибір однієї правильної відповіді
4.      Організми, що пристосовані до значних коливань температури середовища – це .. а) еврифаги; б) еврибати; в) евритерми; г) евригали.
5.      Популяції гетеротрофних організмів, які живляться безпосередньо або через інші організми готовою органічною речовиною, синтезованою автотрофами – це: а) продуценти; б) консументи; в) редуценти; г) релікти.
6.      Уся сукупність взаємопов’язаних трофічних ланцюгів екосистеми – це: а) трофічний рівень; б) трофічна мережа; в) трофічний ланцюг; г) трофічна структура.
ІІ рівень – репродуктивно-описовий
Діяльність на доповнення формулювань
7.      Значення чинника, за яких організми зберігають життєдіяльність, але не ростуть і не розмножуються – це…….
8.      Поділ популяції на групи особин, які відрізняються за тими чи іншими властивостями – це …..
9.      Ланцюги, які починаються із зелених рослин і завершуються редуцентами – це …
Діяльність на наведення прикладів, просте пояснення й опис
10.  Назвіть основні розділи загальної екології
11.  Наведіть приклади типів сукцесій.
Діяльність на розпізнавання й визначення ілюстрацій
12.  Назвіть дві особливості біогеохімічного циклу Сульфуру.
ІІІ рівень – продуктивно-конструктивний
Діяльність на вибір кількох правильних відповідей
13.  Назвіть типи речовини в складі біосфери: а) біокосна; б) вода; в) жива; г) неорганічна; д) радіоактивна.
Діяльність на встановлення правильної відповідності
14.  Установіть трофічні рівні (1-4) з прикладами організмів (А-Д)
1.      Продуценти
2.      Консументи І порядку
3.      Консументи ІІ порядку
4.      Редуценти
А. яструб великий
Б.  павук-оса
В. сонечко семикрапкове
Г.  попелиця чорна
Д.  калина звичайна
ІV рівень – продуктивно-творчий
Діяльність на отримання творчого продукту (одне завдання на вибір)
15.  Обґрунтуйте необхідність знань екологічних закономірностей для розуміння природи й сучасних технологій.
16.  Які основні екологічні проблеми сучасного землеробства?
17.  Які особливості структурної та функціональної організації біосфери як найвищого рівня організації життя на Землі?

Комментариев нет:

Отправить комментарий