Узагальнення знань з теми: Екологія
Варіант 1
І рівень - репродуктивно розпізнавальний
Діяльність на розпізнавання правильного змісту речення
1.
Основним об’єктом сучасних
екологічних досліджень є екосистеми.
2.
Закон
взаємокомпенсації екологічних чинників є прикладом демекологічних законів.
3.
Кліматичні чинники
належать до категорії біотичні чинники.
Діяльність на вибір однієї правильної відповіді
4.
Організми, що
витримують лише незначні зміни солоності середовища, - це … а) стенофаги; б)
стенобати; в) стенотерми; г) стеногали.
5.
Простір, заселений
особинами конкретної популяції, - це … а) біотоп; б) біоценоз; в) популяційний
ареал; г) агрегація.
6.
Популяція
автотрофних організмів, здатних синтезувати органічні речовини з неорганічних –
це: а) продуценти; б) консументи; в) редуценти; г) ендеміки.
ІІ рівень – репродуктивно-описовий
Діяльність на доповнення формулювань
7.
Значення чинника,
що є найсприятливішими для життєдіяльності організмів і за яких спостерігається
ріст й розмноження – це ……
8.
Група особин одного
виду на конкретній території, яка утворює самостійну генетичну систему й формує
власну екологічну нішу – це ….
9.
Послідовний ряд
живих організмів, пов’язаних харчовими зв’язками, який відображає передачу
речовини та енергії в екосистемі – це …
Діяльність на наведення прикладів, просте пояснення й
опис
10.
Наведіть основні
етапи первинної екологічної сукцесії.
11.
Наведіть приклади типів
ланцюгів живлення.
Діяльність на розпізнавання й визначення ілюстрацій
12.
Назвіть дві особливості біогеохімічного циклу Фосфору.
ІІІ рівень – продуктивно-конструктивний
Діяльність на вибір кількох правильних відповідей
13.
Назвіть типи
речовин в складі біосфери: а) біогенна; б) гумус; в) органічна; г) жива; д) косна.
Діяльність на встановлення правильної відповідності
14.
Установіть трофічні
рівні (1-4) з прикладами організмів (А-Д)
1.
Продуценти
2.
Консументи І
порядку
3.
Консументи ІІ
порядку
4.
Редуценти
|
А. амоніфікуючі бактерії
Б. шуліка рудий
В. ліщина звичайна
Г. горіховий
довгоносик
Д. синиця велика
|
ІV рівень – продуктивно-творчий
Діяльність на отримання творчого продукту (одне завдання
на вибір)
15.
Яка роль та значення
екології у сучасному світі?
16.
Які особливості
структури й функціонування агроекосистем?
17.
Які основні
положення вчення про біосферу та ноосферу?
Варіант 2
І рівень - репродуктивно розпізнавальний
Діяльність на розпізнавання правильного змісту речення
1.
Предметом екології
є різноманітність зв’язків між біосистемами та середовищем існування.
2.
Правило екологічної
піраміди є прикладом екосистемо логічних закономірностей.
3.
Впливи живої
природи віднесені до категорії антропічних чинників.
Діяльність на вибір однієї правильної відповіді
4.
Організми, що
пристосовані до значних коливань температури середовища – це .. а) еврифаги; б)
еврибати; в) евритерми; г) евригали.
5.
Популяції
гетеротрофних організмів, які живляться безпосередньо або через інші організми
готовою органічною речовиною, синтезованою автотрофами – це: а) продуценти; б)
консументи; в) редуценти; г) релікти.
6.
Уся сукупність взаємопов’язаних
трофічних ланцюгів екосистеми – це: а) трофічний рівень; б) трофічна мережа; в)
трофічний ланцюг; г) трофічна структура.
ІІ рівень – репродуктивно-описовий
Діяльність на доповнення формулювань
7.
Значення чинника,
за яких організми зберігають життєдіяльність, але не ростуть і не розмножуються
– це…….
8.
Поділ популяції на
групи особин, які відрізняються за тими чи іншими властивостями – це …..
9.
Ланцюги, які
починаються із зелених рослин і завершуються редуцентами – це …
Діяльність на наведення прикладів, просте пояснення й
опис
10.
Назвіть основні
розділи загальної екології
11.
Наведіть приклади
типів сукцесій.
Діяльність на розпізнавання й визначення ілюстрацій
12.
Назвіть дві особливості біогеохімічного циклу Сульфуру.
ІІІ рівень – продуктивно-конструктивний
Діяльність на вибір кількох правильних відповідей
13.
Назвіть типи
речовини в складі біосфери: а) біокосна; б) вода; в) жива; г) неорганічна; д)
радіоактивна.
Діяльність на встановлення правильної відповідності
14.
Установіть трофічні
рівні (1-4) з прикладами організмів (А-Д)
1.
Продуценти
2.
Консументи І
порядку
3.
Консументи ІІ
порядку
4.
Редуценти
|
А. яструб великий
Б. павук-оса
В. сонечко семикрапкове
Г. попелиця
чорна
Д. калина
звичайна
|
ІV рівень – продуктивно-творчий
Діяльність на отримання творчого продукту (одне завдання
на вибір)
15.
Обґрунтуйте
необхідність знань екологічних закономірностей для розуміння природи й сучасних
технологій.
16.
Які основні
екологічні проблеми сучасного землеробства?
17.
Які особливості
структурної та функціональної організації біосфери як найвищого рівня
організації життя на Землі?
Комментариев нет:
Отправить комментарий