Узагальнення знань біологія 6 клас

Біологія

6 клас

Узагальнення знань "Гриби. Лишайники"
Варіант 1
Рівень 1
Виберіть одну правильну відповідь
1.      Зазначте ознаку, яка відрізняє гриби від рослин: а) наявність клітинної стінки; б) здатність утворювати спори; в) прикріплення до субстрату; г) вміст в клітинній стінці хітину.
2.      Яка форма слані не характерна лишайникам? а) коркова або накипна; б) листувата; в) кущиста; г) одноклітинна.
3.      Яку функцію виконує плодове тіло шапинкових грибів? а) здійснює фотосинтез; б) утворює плоди; в) здійснює вегетативне розмноження; г) утворює спори.
4.      Назвіть гриб, який паразитує на злаках: а) трутовик; б) пеніцил; в) мукор; г) сажка.
Вкажіть правильне твердження (так чи ні)
     5. Мікориза – це спосіб розмноження лишайників.
     6. Плодові тіла грибів складаються з гіфів.

Рівень 2
7. Приведіть у відповідність екологічні групи грибів та їхніх представників:
1.      Гриби-сапротрофи
2.      Гриби-паразити рослин
3.      Гриби-паразити тварин
4.      Мікоризо утворюючі
А. фітофтора, ріжки, трутовики
Б. аспергил, пеніцилін, мукор
В. підберезник, підосичник, піддубник
Г. сфагнум, щитник, селагінелла
Д. трихофітон, сідіум
8. Приведіть у відповідність складові шапинкових грибів та їх функції:
1.      Шапинка
2.      Ніжка
3.      Покривальце
4.      Грибниця
А. піднімає спороносний орган над поверхнею субстрату
Б. розривається і забезпечує висипання спор
В. у її нижній частині формуються спори
Г. утворює цукор із води і вуглекислого газу
Д. поглинає поживні речовини із субстрату

Рівень 3
Тестове завдання з кількома варіантами відповідей
9. Для лишайників характерні такі ознаки: а) швидкий ріст; б) подвійне запліднення; в) повільний ріст; г) розмноження насінням; д) розмноження частинами слані; е) один із компонентів слані – водорість; ж) один із компонентів слані – мох; з) один із компонентів слані – гриб.
10.  Які гриби називаються паразитичними? Які гриби-паразити рослин становлять пряму загрозу здоров’ю людини і чому?

Рівень 4
11. Чому продукти, на яких з’явилася пліснява, потрібно викидати, а не просто зрізати з них уражені грибами ділянки?
12. Для визначення ступеня забруднення повітря використовують ліхеноіндикаційні методи. Що це за методи?

Варіант 2
Рівень 1
Виберіть одну правильну відповідь
1.      Зазначте ознаку, яка є спільною для грибів і тварин: а) наявність клітинної стінки; б) здатність до необмеженого росту; в) гетеротрофний тип живлення; г) здатність до активного руху.
2.      Де розташовані клітини водоростей, що входять до складу лишайників? А) у верхньому шарі кори; б) у нижньому шарі кори; в) під нижнім шаром кори; г) у серцевинному шарі.
3.      Із чого складається плодове тіло шапинкових грибів? а) ніжки ті шапинки; б) ніжки та покривальця в) ніжки та грибниці; г) грибниці та шапинки.
4.      Назвіть гриб, який паразитує на деревах: а) трутовик; б) мукор; в) пеніцил; г) сажка.
Вкажіть правильне твердження (так чи ні)
5.      Спори у шапинкових грибів утворюються у грунті.
6.      Гриби за способом живлення – гетеротрофи.

Рівень 2
7.      Приведіть у відповідність групи грибів і їх представників:
1.      Гриби-паразити
2.      Шапинкові гриби
3.      Лишайники
4.      Цвілеві гриби
А. фітофтора, ріжки, трутовики
Б. ламінарія, порфіра, ульва
В. печериця, лисичка, дощовик
Г. мукор, пеніцил, аспергил
Д. ксанторія, золотянка, кладонія.
8.      Приведіть у відповідність складові шапинкових грибів та їхні характеристики
1.      Грибниця
2.      Покривальце
3.      Ніжка
4.      Шапинка
А. забарвлена за рахунок особливих сполук клітинної стінки
Б. складається з механічних і провідних тканин
В. шкірясте сплетіння гіфів, що вкриває тіло, або низ ніжки
Г. росте по колу в усіх напрямках
Д. буває циліндричною, дужко подібною, булавоподібною

Рівень 3
Тестове завдання з кількома варіантами відповідей
9.      Гриби характеризуються такими ознаками: а) це окрема родина організмів; б) це окреме царство організмів; в) це автотрофні організми; г) це гетеротрофні організми; д) більшість мають міцелій; е) клітини містять хлорофіл; ж) клітини не містять хлорофілу.
10.  Яку групу грибів складають бліда поганка, білий мухомор, мухомор смердючий? Чим вони небезпечні?

Рівень 4
11.  Яка здатність дріжджів з давніх часів використовується людиною для випікання хліба?
12.  Назвіть риси подібності  грибів  з рослинами та тваринами.



Тема:  Будова  та  життєдіяльність  рослин
Варіант  1
Рівень 1
Тестові  завдання з  однією  правильною  відповіддю
  1. Листки  на  стеблах  деяких  рослин  перетворюються  на:  а)  квітки;  б)  колючки.
  2. На  коренеплоди  перетворюються:  а)  тільки  головний  корінь;  б)  тільки  бічні.
  3. Брунька – це  зачатковий:  а)  пагін;  б)  листок.
Вкажіть  правильну  відповідь  (так  чи  ні)
  1. До  вегетативних  органів  рослин  належать  корінь  і  пагін.
  2. Корені  більшості  рослин  розташовані  на  поверхні  ґрунту.
  3. Пагін  складається  із  стебла,  листків  і  бруньок.

Рівень 2
Доповніть  незакінчене  речення
  1. Утвір,  який  захищає  верхівку  кореня  від  пошкоджень  і  полегшує  просування  кореня  в  ґрунті - ………………….  .
  2. Твірна  тканина,  яка  забезпечує  ріст  стебла  у  товщину, - це  ………………..  .
  3. Листок,  в  якому  є  кілька  листкових  пластинок,  називають  ………………….   .
Прості  завдання  з  відкритою  відповіддю
  1. Які  є  види  коренів?
  2. Які основні  функції  стебла?
  3. Який  листок  називають  черешковим?

Рівень 3
Тестове  завдання  з  кількома  варіантами  відповідей
  1. Транспорт  речовин  (вказати  яких  саме)  по  стеблу  здійснюють:  а)  камбій;  б)  кора;  в)  судини;  г)  серцевина;  д)  ситовидні  трубки.
  2. Установи й запиши відповідність між структурами листка та функціями, які ці структури виконують
Структури листка:
А. Губчаста тканина.                                  
Б. Стовпчаста тканина.
Функції:
  1. Всисання води.
  2. Газообмін.
  3. Транспірація.
  4. Транспорт речовин.
  5. Фотосинтез.
Дайте  визначення
  1. Що  таке  судини, корінь?

Рівень 4
Завдання  творчого  характеру  (одне  на  вибір)
  1. Які  функції  виконують  жилки  в  листковій  пластинці?
  2. Доведіть,  що  бульба – це  видозмінений  пагін.
Варіант  2
Рівень 1
Тестові  завдання з  однією  правильною  відповіддю
  1. У  сидячих  листків  немає:  а)  пластинки;  б)  черешка.
  2. Бічні  корені  утворюються:  а)  тільки  на  головному  корені;  б)  на  головному  і  додаткових  коренях.
  3. Кореневу  систему,  в  якій  чітко  виділяється  головний  корінь,  називають:  а) мичкуватою;  б)  стрижневою.
Вкажіть  правильну  відповідь  (так  чи  ні)
  1. Цибулина – це  видозмінений  корінь.
  2. Вегетативні  бруньки  мають  зачаткові  листки.
  3. Корінь  закріплює  рослину  в  ґрунті,  всмоктує  воду  і  поживні  речовини.

Рівень 2
Доповніть  незакінчене  речення
  1. Розташування  листків  на  стеблі  буває  супротивне,  …………  і  ………....  .
  2. Функцію  запасання  поживних  речовин  виконує  частина  стебла  …………..  .
  3. Шар  стебла,  розміщений  до  середини  від  камбію,  називають  …………  .
Прості  завдання  з  відкритою  відповіддю
  1. Які  основні  функції  стебла?
  2. Який  листок  називають  складним?
  3. Назвіть  типи  кореневих  систем,  якими  видами  коренів  вони  утворені.

Рівень 3
Тестове  завдання  з  кількома  варіантами  відповідей
  1. Через  продихи  в  листках  відбувається:  а)  фотосинтез;  б)  газообмін;  в)  транспірація.
Завдання  з  німим  малюнком
  1. Установи й запиши відповідність між видами бруньок та структурами, що входять до їх складу
Види бруньок:
А. Вегетативна брунька.
Б.  Змішана брунька.
Структури бруньок:
  1. Зачаткове стебло.
  2. Зачаткові листки.
  3. Зачаткові квітки.
  4. Брунькові луски.
  5. Зачаткові бруньки.
Дайте  визначення
      19.  Що  таке  ситоподібні трубки,  листок?

Рівень 4
Завдання  творчого  характеру  (одне  на  вибір)
  1. Доведіть,  що  цибулина – це  видозмінений  пагін.
21. Картоплю вирощують заради підземних бульб. Чому ж знищують колорадських жуків, які поїдають листки?

Узагальнення  знань  з  теми:  Розмноження  й  розвиток  рослин.
Варіант 1

Рівень 1
Вкажіть  правильну  відповідь (так  чи  ні)
  1. Квітку,  в  якої  є  тичинки  і  маточка,  називають  двостатевою.
  2. Маточка  містить  пиляки.
  3. Після  запилення  квітки  відбувається  запліднення.
Тестові  завдання  з  однією  правильною  відповіддю
  1. Зрілі  тичинки  мають: а) пилок;  б)  спори.
  2. Плоди  з  гачками,  за  допомогою  яких  вони  чіпляються  до  хутра  тварин,  мають  рослини: а) дуб;  б)  лопух.
  3. Пилок  насінних  рослин – це:  а)  одиниця розмноження;  б)  чоловічі  статеві  клітини;  в)  покрив  насінного  зачатка.

Рівень 2
Доповніть  незакінчене  речення
  1. До  приймочки  маточки  прилипає  ……………… .
  2. Соковитий  однонасінний  справжній  плід – це  …………….  .
  3. Крилоподібні  придатки  у  плодів  ясена  сприяють  їхньому  ……………….  .
Прості  завдання  з  відкритою  відповіддю
  1. Яку  роль  відіграє  запах  квіток  у  процесі  запилення?
  2. Де  міститься  насінний  зачаток?
  3. Яку  назву  має  плід  пшениці?
Рівень 3
Тестове  завдання  з  кількома  варіантами  відповідей
  1. Біологічне  значення  суцвіть  полягає  в  тому,  що  за  їхньою  допомогою:  а)  полегшується  запилення;  б)  регулюється розвиток  рослини;  в)  бджоли  легко  збирають  нектар;  г)  збільшується  ймовірність  перехресного  запилення.
Дайте  визначення
  1. Що  таке  дводомна  рослина,  запилення?

Рівень 4
Завдання  творчого  характеру  (одне  на  вибір)
  1. Зазначте  особливості  будови  квіток,  які  запилює  вітер.
  2. Висловіть  свою  думку  стосовно  того,  яку  користь  рослині  приносять  птахи,  проковтуючи  соковиті  плоди.
Варіант 2

Рівень 1
Вкажіть  правильну  відповідь (так  чи  ні)
  1. Маточка  містить  завязь.
  2. Тичинка  складається  з  приймочки  і  маточки.
  3. Усі  рослини  запилюються  за  допомогою  вітру.
Тестові  завдання  з  однією  правильною  відповіддю
  1. У  деяких  рослин  квітки:  а)  не  мають  квітконіжок;  б)  мають  додаткові  корені.
  2. Пиляк – це  частина:  а)  тичинки;  б)  маточки.
  3. Штучне  запилення  відбувається  за  участю:  а)  вітру;  б) людини;  в)  птахів.

Рівень 2
Доповніть  незакінчене  речення
  1. Двостатева  квітка  має  ……………   і  ……………..   .
  2. Мак  і  бавовник  утворюють  плоди  одного  типу,  які    називають  ………….  .
  3. Злиття  чоловічої  та  жіночої  статевих  клітин  з  утворенням  зиготи – це  …………..  .
Прості  завдання  з  відкритою  відповіддю
  1. Який  спосіб  запилення  найпоширеніший  серед  квіткових  рослин?
  2. Яку  назву  має  плід  вишні?
  3. З  яких  частин  складається  зародок  насіння?

Рівень 3
Тестове  завдання  з  кількома  варіантами  відповідей
  1. Виберіть  ознаки,  що  характеризують  плід  біб:  а)  сухий  розкривний  плід;  б)  сухий  нерозкривний  плід;  в)  насіння на  лушпинах;  г)  насіння  на  центральній  перегородці;  д)  одно насіннєвий;  е)  багато насіннєвий.
Дайте  визначення
  1. Що  таке  проста  оцвітина,  подвійне  запліднення?
Рівень 4
Завдання  творчого  характеру  (одне  на  вибір)
  1. Зазначте  особливості  будови  квіток,  які  запилюють  комахи.
  2. Оцініть  переваги  розмноження  плодових  дерев  за  допомогою  живців  над  розмноженням  насінням.
Узагальнення  знань  по  темі:  Водорості
Варіант 1
Вибери  одну  правильну  відповідь
  1. Тіло  водоростей  не  розчленоване  на  органи  й  називається: а)  пагоном;  б)  сланню;  в)  стеблом.
  2. Одноклітинною  є  водорість:  а)  вольвокс;  б)  хлорела;  в)  улотрикс.
  3. У  космічних  дослідженнях  часто  використовують  водорість:  а)  нітеллу;  б)  хламідомонаду;  в)  хлорелу.
  4. Найбільша  кількість  водоростей  живе  у: а)  воді;  б)  повітрі;  в)  ґрунті,
  5. У  хламідомонади  сонячне  світло  сприймає:  а)  вічко;  б)  хлоропласт;  в)  цитоплазма.
  6. Агар-агар  одержують  із  водоростей:  а)  бурих ;  б)  зелених;  в)  червоних.

Заповни  пропуски,  щоб  вийшло  вірне  твердження  чи  правильне  формулювання  визначення.
7.  За несприятливих умов водорості розмножуються ……………. способом.
8.  Основними  відділами  водоростей  є  …………………  водорості,  ………………..  водорості,    …………...   водорості  і  …………….  водорості.
 9.  Масове  розмноження  одноклітинних водоростей  у  прісних  водоймах  викликає  явище,  яке  називається   ……………..  .
10. Представником колоніальних водоростей є  …………..  .

11.   Вибери  вірні  варіанти  відповідей  так  чи  ні.
Хламідомонада  характеризується  такими  ознаками:
А)  це  морська  водорість
Б)  це  одноклітинна  водорість
В)  не  має  джгутиків
Г)  не  має  хлоропластів
Д)  не  має  скоротливих  вакуолею
Е)  має  дві  скоротливі  вакуолі
Ж)  має  світлочутливе  вічко
З)  розмножується  тільки  нестатевим  способом

12.  Установи  та  запиши  відповідні  між  відділами  водоростей  і  їхніми  представниками.
Відділ  водоростей
Представники
А.  Діатомові водорості
Б.  Червоні  водорості
1. Меридіон
2.  Порфіра
3.  Синедра
4.  Філофора
5.  Хлорела

Запиши  відповідь  на  одне  з  двох  запропонованих  завдань
13.    Доведи,  що  одноклітинні  водорості  є  окремими  цілісними  організмами.
14.    Невелика  водойма,  у  якій  жили  хламідомонади,  висохла.  Через  якийсь  час  після  рясних  дощів  вона  знову  заповнилася  водою.  Чи  з’являться  знову  хламідомонади  в  цій  водоймі?  Якщо  так,  то  як  це  відбудеться?

Варіант 2
Вибери  одну  правильну  відповідь
  1. Водорості  є:  а)  вищими  рослинами;  б)  нижчими  рослинами;  в)  насінними  рослинами.
  2. Багатоклітинною  є  водорість:  а)  вольвокс;  б)  ламінарія;  в)  хламідомонада.
  3. До  відділу  Червоні  водорості  належить  водорість:  а) вольвокс;  б)  ламінарія;  в)  філофора.
  4. Водорості,  як  і  інші  рослини,  мають:  а) тканини;  б)  листки;  в)  хлоропласти.
  5. Скоротливі  вакуолі  в  хламідомонади  слугують  для:  а)  пересування  до  світла;  б)  сприйняття  світла;  в)  видалення  надлишку  води  з  клітини.
  6. Йод  одержують  із  водоростей:  а)  бурих  і  червоних;  б)  зелених  і  червоних;  в)  червоних  і  діатомових.

 Заповни  пропуски,  щоб  вийшло  вірне  твердження  чи  правильне  формулювання  визначення.
  1. Водорості  можуть  розмножуватися  …………………. ,  ……………….  і  ……………способом.
  2. Не почленоване  на  органи  тіло  водоростей  називається  ……………….  .
  3. Людина  вживає  в  їжу  водорість  ламінарію,  відому  під  назвою  ……………….. .
  4. За будовою слані водорості поділяють на ………. …,  …………..  та  …………..  організми.

11.  Вибери  всі  вірні  варіанти  відповідей  так  чи  ні.
Хлорела  характеризується  такими  ознаками:
А)  це  одноклітинна  водорість
Б)  живе  тільки  на зволожених ділянках суходолу
В)  прикріплюється  до  скель  за  допомогою  ризоїдів
Г)  має  світлочутливе  вічко
Д)  не  має  джгутиків
Е)  не  має  хлоропластів
Ж)  об’єкт для наукових досліджень
З)  розмножується  тільки  нестатево
12.  Установи  та  запиши  відповідні  між  відділами  водоростей  і  їхніми  представниками.
Відділ  водоростей
Представники
А.  Бурі  водорості
Б.  Зелені  водорості
1.  Спірогіра
2.  Ламінарія
3.  Улотрикс
4.  Філофора
5.  Саргасум

Запиши  відповідь  на  одне  з  двох  запропонованих  завдань
13.    Чому  із  збільшенням  глибини  кількість  і  різноманітність  водоростей  поступово  зменшується?
14.    У  великої  морської  водорості  макроцистиса  є  ризоїди  для  прикріплення  до  дна;  поверхня  тіла  водорості  вкрита  шаром  своєрідної  «кори»;  спори  утворюються  в  спеціальних  структурах,  що  нагадують  плоди.  Чому  ж  макроцистис  відносять  до  нижчих  рослин?

Узагальнення  знань  по  темі:  Вищі  спорові  рослини.  Голонасінні.
Варіант 1
Рівень 1
Вкажіть  правильну  відповідь  (так  чи  ні)
  1. У  ялини  ніколи  не  утворюється  пилок.
  2. У  хвоща  польового  листки  зменшені  до  бурих  лусок.
  3. Гамет офіт  і  спорофіт – це  два  покоління  однієї  спорової  рослини.
Тестові  завдання  з  однією  відповіддю
  1. Хвоя  Голонасінних – це  видозмінені:  а) стебла;  б)  листки;  в)  пагони.
  2. У  сорусах  папоротеподібних  містяться:  а)  заростки;  б)  спори.
  3. Хвощ  польовий  є:  а)  харчовою  рослиною;  б) злісним  бур’яном.

Рівень 2
Доповніть  незакінчене  речення
  1. У  хвойних  пилкові  зерна  та  насінні  зачатки  формуються  у  …………….  .
  2. Статеве  покоління  у  вищих  рослин  називається  ………………  .
  3. Темнолюбним  представником  хвойних  є  …………..  .
Прості  завдання  з  відкритою  відповіддю
  1. Чому  у  зрілої  шишки  сосни  звичайної  дерев’янисті  луски  розкриті?
  2. Де  відбувається  фотосинтез  у  плауноподібних?
  3. Чи  багато  серед  Голонасінних  листопадних  рослин?

Рівень 3
Вибери  всі  правильні  відповіді
  1. Характерні  ознаки  Голонасінних:  а)  насінний  зачаток  лежить  відкрито;  б)  насінний  зачаток  знаходиться  під  покривом;  в)  розвиток  насінних  зачатків  і  утворення  насіння  відбувається  повільно;  г) розвиток  насінних  зачатків  і  утворення  насіння  відбувається  швидко  (за 3-4 тижні);  д)  річні  кільця  приросту  деревини;  е)  чоловічі  й  жіночі  статеві  клітини  дозрівають  у  квітках;  ж)  у  корі  й  деревині  багато  смоляних  каналів.
Дайте  визначення
  1. Що  таке  фітонциди?

Рівень 4
Завдання  творчого  характеру 
  1. Поясніть,  чому  для  запліднення  Голонасінним  не  потрібна  вода.
  2. Що  в  циклі  розвитку  Мохоподібних  виділяє  їх  серед  усіх  спорових  рослин?
  3. Чи  відбудеться  запліднення  в  зозулиного  льону,  якщо  в  місці  його  зростання  тривалий  час  не  було  дощів  і  лише  вранці  випадала  роса?
Варіант 2
Рівень 1
Вкажіть  правильну  відповідь  (так  чи  ні)
  1. Насіння  сосни  утворюється  в  шишках.
  2. У  сфагнових  мохів  немає  коренів.
  3. Заростки  папоротей – це  спорофіти.
Тестові  завдання  з  однією  відповіддю
  1. Вайями  у  папоротей  називають:  а)  листки;  б)  корені.
  2. Спори  плауна  булавовидного  утворюються:  а)  в  колосках;  б)  в  грунті.
  3. Пилок  сосни:  а)  важкий  і  погано  переноситься  вітром;  б)  легкий  і  добре  переноситься  вітром.

Рівень 2
Доповніть  незакінчене  речення
  1. В  ялини  листки  мають  вигляд  ………………  .
  2. Нестатеве  покоління  у  вищих  спорових  рослин  називається  …………..  .
  3. Рослини,  в  яких  чоловічі  та  жіночі  статеві  органи  розташовані  на  одній  особині, - ……………….  .
Прості  завдання  з  відкритою  відповіддю
  1. Чи  мають  Мохоподібні  справжні  корені?
  2. Для  чого  насінині  сосни  звичайної  крилоподібний  придаток?
  3. Чому  Голонасінні  називають  «вічнозеленими»  рослинами?

Рівень 3
Вибери  всі  правильні  відповіді
13.  Установи  й  запиши  відповідність  між  відділами  рослин  та  їхніми  характерними  рисами
Відділи  рослин
Характерні  риси
А. Папоротеподібні
Б.  Голонасінні
1.  Зі  спори  розвивається  заросток.
2.   Представлені  чагарниками  й  деревами.
3.   Корені  тільки  додаткові.
4.  Запліднення  відбувається  тільки  у  воді.
5.  Мають  річні  кільця  приросту  деревини.
6.  Розмножуються  насінням.
7.  Молоді  листки  закручені  у  вигляді  равлика.
8.  У  корі  й  деревині  є  смоляні  ходи.

Дайте  визначення
14.  Що  таке  ризоїди?

Рівень 4
Завдання  творчого  характеру 
15.    Для  чого  на  кореневищах  хвоща  польового  утворюються  бульбочки  з  крохмалем?
16.    Зазначте  переваги  насінини  порівняно  зі  спорою.
17.    Доведіть  доцільність  розташування  санаторіїв  серед  хвойних  лісів.


Узагальнення знань по темі: Голонасінні. Покритонасінні.
Варіант 1
Рівень 1
Вкажіть правильну відповідь (так чи ні)
1.      Хвойні рослини поширені тільки на північній півкулі нашої планети.
2.      Дводольні рослини мають стрижневу кореневу систему.
3.      Хвойні розмножуються насінням.
Тестові завдання з однією правильною відповіддю
4.      Пилок сосни: а) важкий і погано переноситься вітром; б) легкий і добре переноситься вітром.
5.      Небезпечним представником голонасінних є: а) модрина; б) тис ягідний; в) ялівець звичайний.
6.      Родина Розові належить до класу: а) Однодольні; б: Дводольні.

Рівень 2
Доповніть незакінчене речення
7.      У хвойних пилкові зерна та насінні зачатки формуються у …………………..
8.      У рослин класу Однодольні   ………………….  коренева система.
9.      У  більшості хвойних листки мають вигляд ……………….
Прості завдання з відкритою відповіддю
10.  Назвіть основні  родини класу Однодольні.
11.  Які шишки утворюються у Голонасінних?
12.  Для чого насінині сосни звичайної крилоподібний придаток?

Рівень 3
Тестові завдання з кількома варіантами відповідей
13.  Для встановлення належності рослини до певного класу необхідно врахувати: а) тип кореневої системи і жилкування листків; б) увесь комплекс ознак, які характеризують рослину; в) тільки будову квітки; г) лише кількість сім’ядоль у насінині.
14.  Вкажіть основні ознаки покритонасінних: а) розмноження насінням; б) наявність квітки та плоду; в) відсутність квітки та плоду; г) запліднення подвійне; д) запліднення одинарне; е) захищеність насіння оплоднем; є) незахищеність насінних зачатків.
Дайте визначення
15.  Які рослини називають однодольними?

Рівень 4
Завдання творчого характеру
16.  Поясніть, чому для запліднення голонасінним не потрібна вода.

Варіант 2
Рівень 1
Вкажіть правильну відповідь (так чи ні)
1.      Хвоя – це голкоподібний листок.
2.      Покритонасінні не утворюють плодів.
3.      Для квіткових характерне подвійне запліднення.
Тестові завдання з однією правильною відповіддю
4.      Пилок містить статеві клітини: а) чоловічі; б) жіночі.
5.      Родина Лілійні належить до класу: а) Дводольні; б) Однодольні.
6.      Покритонасінні розмножуються: а) вегетативно; б) насінням; в) насінням або вегетативно.

Рівень 2
Доповніть незакінчене речення
7.      У Дводольних рослин жилкування листка ………………..
8.      Голонасінні запилюються тільки ………………..
9.      Жодний представник голонасінних не живе ………………. середовищі.
Прості завдання з відкритою відповіддю
10.  Де міститься насіння у голонасінних?
11.  За допомогою чого розповсюджується на великі відстані пилок Сосни?
12.  Назвіть основні родини класу Дводольні.

Рівень 3
Тестові завдання з кількома варіантами відповідей
13.  Санаторії часто розташовують у хвойних лісах тому, що: а) хвою використовують для лікування багатьох захворювань; б) хвоя захищає від надмірного сонячного опромінювання; в) хвоя виділяє фітонциди, які знезаражують повітря;г) для лікування потрібно ізолювати хворих від населених пунктів.
14.  Вкажіть основні ознаки голонасінних: а) розмноження насінням; б) наявність квітки та плоду; в) відсутність квітки та плоду; г) запліднення подвійне; д) запліднення одинарне; е) захищеність насіння оплоднем; є) незахищеність насінних зачатків.
Дайте визначення
15.  Які рослини називають дводольними?

Рівень 4
Завдання творчого характеру
16.  Завдяки яким ознакам покритонасінні посідають панівне місце у рослинному світі?






2 комментария: