Самостійна робота на тему:
Рослини і Тварини
Варіант 1
Виберіть ОДНУ правильну відповідь
1. Відмінною ознакою тварин є: а) здатність до
розмноження; б) живлення готовими органічними речовинами; в) самостійне
утворення органічних речовин із неорганічних;
г) подразливість.
2. Теплокровною твариною є: а) карась; б) качка; в) жаба; г) ящірка.
3. Живлення рослин не можливе без: а) кисню; б) водню; в)
світла; г) готових органічних речовин.
Виберіть ТРИ правильних відповіді
4. Рослинами є: а) актинія; б) папороть; в) окунь; г)
мох; ґ) хвощ; д) лелека.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений
ЛІТЕРОЮ
5. Установіть відповідність між назвами рослин та їхньою
тривалістю життя.
Тривалість життя
|
Рослини
|
1. однорічні
2. дворічні
3. багаторічні
|
а) клен, тополя
б) троянда, картопля
в) морква, капуста
г) огірок, горох
|
Дайте повну розгорнуту відповідь
6. Порівняйте рослини й тварин. Що між ними спільного?
Варіант 2
Виберіть ОДНУ правильну відповідь
1. Відмінною ознакою рослин є: а) здатність до
розмноження; б) живлення готовими органічними речовинами; в) самостійне
утворення органічних речовин із неорганічних;
г) подразливість.
2. Холоднокровною твариною є: а) кит; б) качка; в) миша;
г) жук.
3. Живлення тварин не можливе без: а) кисень; б) тепло;
в) хлорофіл; г) готові органічні речовини.
Виберіть ТРИ правильних відповіді
4. Тваринами є: а) грак; б) акація; в) краб; г) мох; ґ)
плаун; д) молюск.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений
ЛІТЕРОЮ
5. Установіть відповідність між назвами рослин та видом
їхнього стебла.
Рослини
|
Вид стебла
|
1. смородина, шипшина
2. ромашка, пшениця
3. троянда, соняшник
4. яблуня, сосна
|
а) дерева
б) кущі
в) трави
|
Дайте повну розгорнуту відповідь
6. Порівняйте
рослини й тварин. Що між ними відмінного?
Самостійна робота на тему:
Гриби та бактерії
Варіант 1
Виберіть ОДНУ правильну відповідь
1. Грибом є: а) очерет; б) дріжджі; в) волошка; г)
антибіотик.
2. Без’ядерним організмом є: а) іржа; б) дріжджі; в)
бактерія; г) амеба.
3. Тіло утворюється з ниток у: а) тварин; б) бактерій; в)
грибів; г) рослин.
Виберіть ТРИ правильних відповіді
4. Укажіть спільні ознаки грибів і тварин: а) живляться
готовими органічними речовинами; б) здатні самостійно утворювати органічні
речовини з неорганічних; в) позбавлені хлорофілу; г) мають клітинну будову; ґ)
мають постійний ріст; д) розмножуються спорами.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений
ЛІТЕРОЮ
5. Установіть відповідність між видами грибів та групами,
до яких вони належать.
Вид грибів
|
Групи
|
1. мухомор, бліда поганка
2. сироїжка, печериця
3. іржа, трутовик
4. трутовик, опеньки
|
а) їстівні
б) отруйні
в) паразитичні
|
Дайте повну розгорнуту відповідь
6. Яке значення мають бактерії в природі? Наведіть
приклади.
Варіант 2
Виберіть ОДНУ правильну відповідь
1. Їстівним грибом є: а) трутовик; б) цвіль; в) маслюк;
г) мухомор.
2. Плодове тіло має: а) картопля; б) сироїжка; в)
помідор; г) яблуня.
3. Організми, які забезпечують киснем мешканців нашої
планети, — це: а) гриби;
б) бактерії; в) зелені рослини; г) рослиноїдні тварини.
Виберіть ТРИ правильних відповіді
4. Укажіть спільні ознаки грибів і рослин: а) живляться
готовими органічними речовинами; б) здатні самостійно утворювати органічні
речовини з неорганічних;
в) мають хлорофіл; г) мають клітинну будову; ґ) постійно
ростуть; д) не рухаються.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений
ЛІТЕРОЮ
5. Установіть відповідність між видами грибів та групами,
до яких вони належать.
Вид грибів
|
Групи
|
1. мухомор, несправжній опеньок
2. білий гриб, маслюк
3. іржа, трутовик
4. іржа, лисичка
|
а) їстівні
б) отруйні
в) паразитичні
|
Дайте повну розгорнуту відповідь
6. Яке значення мають бактерії в житті людини? Наведіть
приклади.
Самостійна робота
на тему:
Наземно-повітряне
та водне середовища життя організмів
Завдання, серед яких лише ОДИНА ПРАВИЛЬНА відповідь
1.
Чинником, що
обмежує життя у водному середовищі, є: а) брак світла; б) незначні коливання
температури; в) значні коливання температури; г) надлишок світла.
2.
Пристосуванням
рослин до освітлення є: а) розвинені корені; б) цвітіння до розпускання
листків; в) малі листки; г) утворення колючок.
3.
Укажіть організм,
пристосований до життя у водоймі: а) кобра; б) павук-сріблянка; в) кульбаба; г)
вовк.
4.
Чинником, що
обмежує життя у наземно-повітряному середовищі, є: а) надлишок світла; б)
незначні коливання температури; в) значні коливання температури; г) брак
світла.
Позначте ТРИ правильні відповіді
5.
До мешканців наземно-повітряного
середовища життя належать: а) видра; б) дуб; в) тарантул; г) ряска; д) дельфін;
е) лисиця.
6.
До мешканців
водного середовища життя належать: а) латаття; б) лелека; в) вовк; г) короп; д)
білка; е) рогіз.
Установіть відповідність між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ.
7.
Установіть
відповідність між прикладами пристосувань організмів та їх середовищем життя
Приклади пристосувань організмів
|
Середовище життя
|
1. Дихання шкірою, наявність ластів
2. Видовжене тіло, відсутність вух
3. Яскраве забарвлення квітів
|
А. наземно-повітряне
Б. водне
В. ґрунтове
|
8.
Установіть
відповідність між прикладами пристосувань організмів та їх середовищем життя
Приклади пристосувань організмів
|
Середовище життя
|
1. Обтічна форма тіла, зябра
2. Відсутність очей, коротке хутро
3. Розповсюдження насіння вітром, яскраве забарвлення тіла
|
А. наземно-повітряне
Б. водне
В. ґрунтове
|
Самостійна робота
на тему:
Ґрунтове
середовище життя організмів.
Взаємозв’язки між організмами в природі
Завдання, серед яких лише ОДИНА ПРАВИЛЬНА відповідь
1.
Гриби забезпечують
дерево: а) органічними речовинами; б) мінеральними речовинами та водою; в)
неорганічними й органічними речовинами; г) тільки водою.
2.
Пара організмів,
між якими в природі можуть утворюватися харчові зв’язки, - це: а) чапля-мураха;
б) чапля-жаба; в) щука-водорості; г) смородина-вовк.
3.
Прикладом
паразитичних відносин у природі є: а) заєць і вовк; б) білка й лось; в) карась
і щука; г) гриб трутовик і береза.
4.
Пара організмів,
між якими в природі можуть утворюватися харчові зв’язки, - це: а) водні
бактерії-жаба; б) попелиця-жук сонечко; в) щука-оселедець; г) мураха-заєць.
Позначте КІЛЬКА правильних відповідей
5.
До мешканців
ґрунтового середовища життя належать: а) ондатра; б) личинка хруща; в) щур; г)
вовк; д) кріт; е) бактерія; є) бобер; ж) дощовий черв’як.
Установіть логічну послідовність
6. Установіть послідовність ланок у ланцюзі
живлення:
А.
метелик Б. жаба В. квіткова рослина Г. вуж звичайний Д. орел
7. Установіть
послідовність ланок у ланцюзі живлення:
А.
сарана Б. трав’яниста рослина В. їжак звичайний Г. лисиця
Д. ропуха
Самостійна робота
на тему: Екосистеми
Завдання, серед яких лише ОДИНА ПРАВИЛЬНА відповідь
1.
Ліс – це природна
екосистема, основним компонентом рослинності якої є: а) дерева; б) мохи; в)
трави; г) кущі.
2.
Природною системою
є: а) акваріум; б) водоканал; в) ставок; г) озеро.
3.
До культурних
рослин належить: а) хвощ; б) капуста; в) шипшина; г) звіробій.
4.
Степ – це природна
екосистема, основним компонентом рослинності якої є: а) дерева; б) мохи; в)
трави; г) кущі.
5.
Штучною системою є:
а) море; б) поле; в) лука; г) болото.
6.
До дикорослих
рослин належить: а) горох; б) капуста; в) овес; г) звіробій.
Установіть відповідність між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ.
7.
Установіть
відповідність між організмами – мешканцями саду та їх харчовим рівнем.
Організми
|
Харчовий рівень
|
1.
Заєць, бджола,
попелиця, сонечко
2.
Дощовий черв’як,
гриби, мікроорганізми
3.
Смородина,
яблуня, малина, аґрус
|
А. утворювачі
Б. споживачі
В. руйнівники
|
8.
Установіть
відповідність між організмами – мешканцями поля та їхнім харчовим рівнем
Організми
|
Харчовий рівень
|
1.
Полівка, миша,
коник, лелека, їжак
2.
Дощовий черв’як,
гриби, мікроорганізми
3.
Пшениця, пирій,
кукурудза, овес
|
А. утворювачі
Б. споживачі
В. руйнівники
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий