Узагальнення знань природознавство 5 клас


Самостійна робота на тему:
Рослини і Тварини
Варіант 1
Виберіть ОДНУ правильну відповідь
1. Відмінною ознакою тварин є: а) здатність до розмноження; б) живлення готовими органічними речовинами; в) самостійне утворення органічних речовин із неорганічних;
г) подразливість.
2. Теплокровною твариною є: а) карась; б)  качка; в) жаба; г) ящірка.
3. Живлення рослин не можливе без: а) кисню; б) водню; в) світла; г) готових органічних речовин.
Виберіть ТРИ правильних відповіді
4. Рослинами є: а) актинія; б) папороть; в) окунь; г) мох; ґ) хвощ; д) лелека.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ
5. Установіть відповідність між назвами рослин та їхньою тривалістю життя.
Тривалість життя
Рослини
1. однорічні
2. дворічні
3. багаторічні
а) клен, тополя
б) троянда, картопля
в) морква, капуста
г) огірок, горох
Дайте повну розгорнуту відповідь
6. Порівняйте рослини й тварин. Що між ними спільного?
Варіант 2
Виберіть ОДНУ правильну відповідь
1. Відмінною ознакою рослин є: а) здатність до розмноження; б) живлення готовими органічними речовинами; в) самостійне утворення органічних речовин із неорганічних;
г) подразливість.
2. Холоднокровною твариною є: а) кит; б) качка; в) миша; г) жук.
3. Живлення тварин не можливе без: а) кисень; б) тепло; в) хлорофіл; г) готові органічні речовини.
Виберіть ТРИ правильних відповіді
4. Тваринами є: а) грак; б) акація; в) краб; г) мох; ґ) плаун; д) молюск.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ
5. Установіть відповідність між назвами рослин та видом їхнього стебла.
Рослини
Вид стебла
1. смородина, шипшина
2. ромашка, пшениця
3. троянда, соняшник
4. яблуня, сосна
а) дерева
б) кущі
в) трави
Дайте повну розгорнуту відповідь
6. Порівняйте рослини й тварин. Що між ними відмінного?

Самостійна робота на тему:
Гриби та бактерії
Варіант 1
Виберіть ОДНУ правильну відповідь
1. Грибом є: а) очерет; б) дріжджі; в) волошка; г) антибіотик.
2. Без’ядерним організмом є: а) іржа; б) дріжджі; в) бактерія; г) амеба.
3. Тіло утворюється з ниток у: а) тварин; б) бактерій; в) грибів; г) рослин.
Виберіть ТРИ правильних відповіді
4. Укажіть спільні ознаки грибів і тварин: а) живляться готовими органічними речовинами; б) здатні самостійно утворювати органічні речовини з неорганічних; в) позбавлені хлорофілу; г) мають клітинну будову; ґ) мають постійний ріст; д) розмножуються спорами.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ
5. Установіть відповідність між видами грибів та групами, до яких вони належать.
Вид грибів
Групи
1. мухомор, бліда поганка
2. сироїжка, печериця
3. іржа, трутовик
4. трутовик, опеньки
а) їстівні
б) отруйні
в) паразитичні
Дайте повну розгорнуту відповідь
6. Яке значення мають бактерії в природі? Наведіть приклади.

Варіант 2
Виберіть ОДНУ правильну відповідь
1. Їстівним грибом є: а) трутовик; б) цвіль; в) маслюк; г) мухомор.
2. Плодове тіло має: а) картопля; б) сироїжка; в) помідор; г) яблуня.
3. Організми, які забезпечують киснем мешканців нашої планети, — це: а) гриби;
б) бактерії; в) зелені рослини; г) рослиноїдні тварини.
Виберіть ТРИ правильних відповіді
4. Укажіть спільні ознаки грибів і рослин: а) живляться готовими органічними речовинами; б) здатні самостійно утворювати органічні речовини з неорганічних;
в) мають хлорофіл; г) мають клітинну будову; ґ) постійно ростуть; д) не рухаються.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ
5. Установіть відповідність між видами грибів та групами, до яких вони належать.
Вид грибів
Групи
1. мухомор, несправжній опеньок
2. білий гриб, маслюк
3. іржа, трутовик
4. іржа, лисичка
а) їстівні
б) отруйні
в) паразитичні
Дайте повну розгорнуту відповідь
6. Яке значення мають бактерії в житті людини? Наведіть приклади.


Самостійна робота на тему:
Наземно-повітряне та водне середовища життя організмів

Завдання, серед яких лише ОДИНА ПРАВИЛЬНА відповідь
1.      Чинником, що обмежує життя у водному середовищі, є: а) брак світла; б) незначні коливання температури; в) значні коливання температури; г) надлишок світла.
2.      Пристосуванням рослин до освітлення є: а) розвинені корені; б) цвітіння до розпускання листків; в) малі листки; г) утворення колючок.
3.      Укажіть організм, пристосований до життя у водоймі: а) кобра; б) павук-сріблянка; в) кульбаба; г) вовк.
4.      Чинником, що обмежує життя у наземно-повітряному середовищі, є: а) надлишок світла; б) незначні коливання температури; в) значні коливання температури; г) брак світла.
Позначте ТРИ правильні відповіді
5.      До мешканців наземно-повітряного середовища життя належать: а) видра; б) дуб; в) тарантул; г) ряска; д) дельфін; е) лисиця.
6.      До мешканців водного середовища життя належать: а) латаття; б) лелека; в) вовк; г) короп; д) білка; е) рогіз.
Установіть відповідність між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ.
7.      Установіть відповідність між прикладами пристосувань організмів та їх середовищем життя
Приклади пристосувань організмів
Середовище життя
1. Дихання шкірою, наявність ластів
2. Видовжене тіло, відсутність вух
3. Яскраве забарвлення квітів
А. наземно-повітряне
Б. водне
В. ґрунтове
8.      Установіть відповідність між прикладами пристосувань організмів та їх середовищем життя
Приклади пристосувань організмів
Середовище життя
1. Обтічна форма тіла, зябра
2. Відсутність очей, коротке хутро
3. Розповсюдження насіння вітром, яскраве забарвлення тіла
А. наземно-повітряне
Б. водне
В. ґрунтове

Самостійна робота на тему:
Ґрунтове середовище  життя організмів. Взаємозв’язки між організмами в природі

Завдання, серед яких лише ОДИНА ПРАВИЛЬНА відповідь
1.      Гриби забезпечують дерево: а) органічними речовинами; б) мінеральними речовинами та водою; в) неорганічними й органічними речовинами; г) тільки водою.
2.      Пара організмів, між якими в природі можуть утворюватися харчові зв’язки, - це: а) чапля-мураха; б) чапля-жаба; в) щука-водорості; г) смородина-вовк.
3.      Прикладом паразитичних відносин у природі є: а) заєць і вовк; б) білка й лось; в) карась і щука; г) гриб трутовик і береза.
4.      Пара організмів, між якими в природі можуть утворюватися харчові зв’язки, - це: а) водні бактерії-жаба; б) попелиця-жук сонечко; в) щука-оселедець; г) мураха-заєць.
Позначте КІЛЬКА правильних відповідей
5.      До мешканців ґрунтового середовища життя належать: а) ондатра; б) личинка хруща; в) щур; г) вовк; д) кріт;  е) бактерія; є) бобер; ж) дощовий черв’як.
Установіть логічну послідовність
      6.  Установіть послідовність ланок у ланцюзі живлення:
          А. метелик   Б. жаба  В. квіткова рослина  Г. вуж звичайний  Д. орел
      7.  Установіть послідовність ланок у ланцюзі живлення:
           А. сарана   Б. трав’яниста рослина  В. їжак звичайний  Г. лисиця  Д. ропуха

Самостійна робота на тему: Екосистеми

Завдання, серед яких лише ОДИНА ПРАВИЛЬНА відповідь
1.      Ліс – це природна екосистема, основним компонентом рослинності якої є: а) дерева; б) мохи; в) трави; г) кущі.
2.      Природною системою є: а) акваріум; б) водоканал; в) ставок; г) озеро.
3.      До культурних рослин належить: а) хвощ; б) капуста; в) шипшина; г) звіробій.
4.      Степ – це природна екосистема, основним компонентом рослинності якої є: а) дерева; б) мохи; в) трави; г) кущі.
5.      Штучною системою є: а) море; б) поле; в) лука; г) болото.
6.      До дикорослих рослин належить: а) горох; б) капуста; в) овес; г) звіробій.
Установіть відповідність між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений ЛІТЕРОЮ.
7.      Установіть відповідність між організмами – мешканцями саду та їх харчовим рівнем.
Організми
Харчовий рівень
1.      Заєць, бджола, попелиця, сонечко
2.      Дощовий черв’як, гриби, мікроорганізми
3.      Смородина, яблуня, малина, аґрус
А. утворювачі
Б. споживачі
В. руйнівники
8.      Установіть відповідність між організмами – мешканцями поля та їхнім харчовим рівнем
Організми
Харчовий рівень
1.      Полівка, миша, коник, лелека, їжак
2.      Дощовий черв’як, гриби, мікроорганізми
3.      Пшениця, пирій, кукурудза, овес
А. утворювачі
Б. споживачі
В. руйнівники







Комментариев нет:

Отправить комментарий